Thursday, October 09, 2008

Noen dager i Guayaquil

Tirsdagen fikk mamma og pappa sett litt av byen. På formiddagen dro "Indiana jones"(som er det nye navnet til pappa) og jeg til politistasjonen for å anmelde tyveriet iforhold til forsikring. Jones var meget fornøyd med beøsket.Papiret sitt fikk han etter mye prøving av å forklare at vi kunne ville ha et papir til forsikringselskapet hjemme og ikke ville gjerne at de skulle finne skurkene. Heldigvis hjalp taxisjåføren oss med å foklare, jøyemeg det er leeeeng igjen til jeg kan spansk ordentlig.

Så da kan Jones si at han har vært på en lokal politistasjon i Sør-Amerika og:)


Senere på dagen dro vi til Iguanaparken for å se iguanene, utrolig stygge dyr! Jones koste seg der og, mens mamma og jeg syntes det var greit å kun ta bilder.

Litt vandring på promenaden ble det også før vi skulle møte faren til Karina ved las Penas, ei fra nabogata. Har ingen bilder. Men Las Penas er et gammelt fattig strøk som kommunen her har pusset og malt opp deler. Så nå går det en koselig trapp på 444 trappetrinn opp til et tårn hvor det er god utsikt. Veldig koselig å møte han, Karina og Jan Helge. Igjen fikk jeg prøve meg som tolk. Lett at det blir at alt rundt er veldig pent+++ når ordforrådet er så som så...


Mamma og Jones ha nå reist i forveien til Quito. Litt lokalbuss tok i de går og de syntes det var gøy med alle folkene og alt som ble solgt. Litt engstelig var jeg da de satte av gårde uten å kunne spansk og kjenne til litt av kulturen, men heldigvis har jo Jones hatt fransk på vgs. som kan klarer å koble spansken til;P

Jeg tar nattbussen i kveld. Og så møtes vi alle(mamma, Jones, Ingvild, Eladio og jeg) i Quito i morgen. Kanskje vi kommer oss litt opp i høyden, og så skal vi på stort indianermarked på lørdagen-jeg gleder meg!Mandag setter vi snuten mot ytre del av amazonas.


No comments: