Friday, September 26, 2008

Jeg her startet å jobbe:)

Onsdag var min første arbeidsdag på fotballbanen. Misjonæren, Kjetil, som har ansvaret for oss fotballvolentører fulgte meg til min første jobbedag. Det er tre baner jeg kan jobbe på :Block 17, block 5 og Tiwinza.
Disse to dagene har bare vært helt fantastiske. Folkene jeg er med er så gode og bra folk. De gjør virkelig det beste ut av det de har og tar i mot oss norske med åpne armer selv om vi kommer der med dårlig språk og alt!
Feks. i går kom jeg alene til banen. Da jeg gikk av bussen visste jeg ikke sikkert hvor banen var.
Jeg prøvde å spørre med min dårlige spansk, men det hjalp ikke. Og plutselig så jeg gutt med fotballklær. Da hadde en av de voksne sendt sønnen sin for å hjelpe med! Og han samme fulgte med også på deler av veien hjem, samme skjedde dagen før. Selv om det koster de ekstra gjør de det. Familien til gutten møtte jeg også. Prøve å snakke litt med bestefaren, men det var ikke lett.

Føler meg utrolig heldig som får lov til å bli kjent med disse menneskene med så stor hjerter. Dere skulle sett hvor mange som så på da damene spilte kamp i går, jeg fikk og være med å spille! De møter opp og heier lagene frem . Imorgene skal noen av jentene spille cup så jeg gleder meg masse til å dra å se:)

Så hvis dere vet om noen som kan tenke seg et friår og kanskje liker fotaball så er dette en fantastisk ting å gjøre!Jeg som liker fotball sånn helt ok, elsker jobben min.Tenk dere hvor mye de som elsker fotball villle likt å ha denne jobben!

Det er mange inntrykk jeg har fått disse to dagene. I natt har jeg drømt om de og jeg gleder meg til en høst med de-denne jobben anbefaler jeg:)Digg å kunne gå fra jobb smilende!

3 comments:

Anonymous said...

Hei KristinPistin:) så utrolig spennende å lese, høres sinnsykt kult ut! kanskje jeg tar over jobben din til neste år;) nå er jeg hjemme i Porsgrunn, har lese uke. Nå er det ikke lenge til mamma og pappa kommer, kan tenke meg det blir stas:) litt kjedelig at jeg ikke skal være med, hadde vært sinnsykt kult å sett hvordan du har det, men hadde ikke hatt sjans iforhold til skolen. har SYKT mye å lese, så nyt friåret ditt!:) vi savner deg masse her hjemme! gleder meg til å se deg til jul!:) stor klem fra EliPeli:)

Anonymous said...

Hei Kristin! Hørres ud som om du har det som plommå. Litt misunnelig på alle opplevelsane her eg sidde nedgravd i bøker, mens regne hølje:) Unne deg det så absolutt- nyt det mens du kan! Ser fram te fleire updates ittekvart. spennande å hørra ka du finne på der langt neri sør. Stå på og kos deg!!
God klem fra Inger Louise

Anonymous said...

Hei Kristin. Jeg traff Eli Synøve på butikken og hun sa jeg måte se på bloggen din. Det høres spennende ut med et år med helt andre opplevelser. Nå har jeg lært meg å gå inn på en blogg, så nå kan vi følge deg langt avsted ute i verden. Hils til Mamma og Pappa + Ingvild når de kommer nedover. Jeg skal sende adressa di til Eli + Marit. Brattåshilsen fra Torild.