Tuesday, October 28, 2008

Copa Alianza!!!

Jeg med to av ildsjelene på banen Tiwinza. Patricio er på banen hver dag med baller, kjegler og annet utstyr. Fikser på banen gjør han også.
Marta er engasjert i kirke og fotball.

Jorge er adminsitrator. Alltid koselig når han kommer innom jobb, da er det en god klem, et blidt ansikt og sprørsmål om hvordan det går.


Janett Marett og jeg. Hun er lokal volontør.Fem dager i uken er hun med damene å trener, også hun gratis. Hun har tatt vare på meg fra dag en. Nå har jeg begynt å lære henne litt norsk. En trening er ikke den samme uten henne.





Guttene jeg er med å trener på mandag, onsdag og fredag.





Noen av damene. En selvfølge at ungene er med på bildene. Ingen trening uten unger!






Laget jeg skal spille med under cupen!Vamos a ganer -vi skal vinne!










I går startet den interene cupene,Copa Alainza, til Misjonsalliansen. Det er ca. 600 barn sm er med på denne cupen. 111 kamper skal spilles og 32 to lag er med. Tenk på hvis det ikke hadde vært for dette prosjektet ville ikke disse barn
hatt noe fritidstilbud. Hvert lag skal spille ca. en kamp i uka frem mot jul. Den 22. desember er det finaler. Jeg skal være med på det ene damelaget til banen Tiwinza, som jeg jobber på. Jentene har kjøpt inn porugal-drakter til oss og med navnet vårt bakpå-mitt navn er nå Kristy!
Det var gøy når vi fikk vite at det skulle være cup. Et av de viktige spørsmålene var da hvilken farge vi skulle ha på draktene. Alle ble spurt om de hadde råd til å betale 2,5$ for draktene. Det er gøy å se, for når det kommer til fotball klarer de å få spart slik at man får kjøpt slike ting.
Nå blir det spennende å se hvordan det går fremover, gøy blir det uansett!

1 comment:

Anonymous said...

Så spennende Kristin. du er flik:) eller du prøver sikkert å være flik til å lære bort ALT det du kan om fotball;) kos deg den siste tiden:)