Monday, December 01, 2008

Oppholdet nærmer seg slutten...

Damelaget
Alle disse søte ungene er med mammaene sine på trening. De er med på tøying og løper gjerne lit rundt på banen når vi trener.

Gutter tolv år som jeg er med

Det er rart å tenke på, i kveld sitter jeg i shorts og t-skjorte om kvelden og om en uke sitter jeg nok foran peisen, som pappa har gjort i stand for meg?, og hutrer å fryser hjemme i Norge. Jeg tror ikke det kommer til å gå opp for meg at dette fine oppholdet snart er slutt. Som jeg har nevnt tusen ganger før så jobber jeg med noen utrolig fine folk på banen. Da jeg bare har en arbeidsdag igjen på fotballbanen hadde jentene/damene i dag ordnet en overaskelse til meg i dag. De hadde laget sandwich, tatt med brus og kjøpt med en liten gave til meg. Jeg fikk en veske fra Ecuador og en klokke og en veldig koselig liten tale, som jeg tror jeg forsto... Det er rart å tenke på at dette er folk jeg har blitt utrolig glad i, men at det er store sjanser for ikke å se igjen. Kanskje kan jeg holde kontakt med noen av dem på mail?

Mandagskveld betyr volontørkveld for oss. I kveld har vi vært hos misjonærene Siv-Anett og Kjetil. Tema i kveld var ”kveldsprat og prat”. For det første så var det utrolig koselig å spise god kveldsmat med bra folk før vi hadde en runde om hvordan det går sånn generelt. Når vi lever så tett innpå hverandre og ikke er mange Nordmenn i denne store byen så er det viktig at alle har det bra og at vi må hjelpe hverandre. Noen har kanskje opplevd like episoder på jobb, noen har erfaringer som andre kan lære litt av eller det er bare godt å få sagt at man har hatt en super dag på jobb! Vi volontører blir tat vare på her nede:)
Og så må jeg få sagt at jeg er utrolig imponert over så mye penger som har kommet inn til prosjektet "Hvis alle gir litt?". Per dags dato står det 20600 kr! Det har faktisk blitt mye penger ved at alle gir litt...Tusen takk skal dere ha, pengene vil bli satt pris på!

No comments: