Sunday, November 30, 2008

Norske lapper i Ecuador!

Hilda, meg, Janeth, Elias, Alfredo og Fernando
Vi spiller yatzy!

Hilda og Grete lager lapper.
Etter å ha vært en tid her nede nå har jeg fått flere gode venner. Janeth og Hilda har tatt utrolig godt imot meg. På lørdag dro Grete og jeg på besøk til Janeth. Vi jobbet litt med engelsk med guttene deres mens damene laget litt mat. Så fant vi ut av vi skulle lage norsk lapper. En rask telefon til mamma og oppskriften var klar. Med kefirmelk byttet ut med vanlig melk laget Grete noen utrolig gode lapper. Jeg spilte yatzy med guttene og Hilda imens. Lapper med is og syltetøy falt i smak:)
Flere naboer fikk vi også møtt på lørdag, og imorgen starter to nye damer på damelaget til fotballen. Janeth er utrolig flink til å få med seg folk til å bli med.
Ecuadorianere er utrolig gjestfrie folk. Det fikk vi merke hele lørdag både gjennom dette besøket og senere på kvelden. Da var vi med Nils, en av volontørene, i en kirke han jobber i. Vi kom to timer tidligere siden Nils skulle øve med bannet. Og da ble vi bedt inn til familien til pastoren. Så med uno-spilling og snakking gikk disse to timene utrolig fort. Etter gudstjenesten ble vi fulgt ned til hovedveien av flere ungdommer så vi skulle komme oss trygt ned og få en taxi. Jeg tror jeg kan snakke på vegne av alle volontørene at måten vi har blitt tatt imot av de lokale i dette landet har vi aldri sett maken til, vi er imponert og utrolig takknemlig!
Nå er det en uke igjen av oppholdet mitt og det kommer til å bli en rar uke å skulle si farvel til så mange bra mennesker, selv om det blir godt å se igjen alle hjemme og:)
Les også "Grete i ecuador"-anbefales!(se link til høyre!)

No comments: