Saturday, November 22, 2008

"Jysla kjekt"
















Fotballbanen bloque 17















Laget fra bloque 5 som jeg spilte med i går
















Jentene fra bloque 17


Nok en uke har vært bra på jobb. Det er rart med det, men er jeg sliten eller litt lei en dag og kommer jeg på jobb glemmer jeg alle problemene jeg hadde før på dagen. Mine problemer blir så små i forhold og menneskene jeg jobber med gjør meg utrolig glad. Man får virkelig sett livet i perspektiv av å jobbe her. Nå skjønner jeg utrykket om at man har vunnet i lotto om man er født i Norge. Alt vi tar som en selvfølge for hjemme i Norge, er virkelig ikke en selvfølge her. Når jentene spør om vi i Norge har nok med penger, mye flybilletten hit koster osv. blir jeg nesten litt flau. Folk her jobber for å ha det så bra som mulig fra dag til dag, og så kommer vi hit og lever utrolig bra på Casa Alianza og kan reise tilbake til trygge Norge når vi har lyst.Det får meg til å tenke på hvor urettferdig verden er. Ja, folkens: Husk "Hvis alle gir litt..." så er dere med å hjelpe litt!


Grete var med på jobb i går. Hun har som en (u)vane å lære ecuadorianere å si uttrykk fra Ålgård-Grete er fra Ålgård og det burde alle vite;P I går lærte noen av damene litt norsk av Grete. Setningene var: "Jysla løye", "Græla kjekt" og "det henger ikkje på greip". Haha for et syn det var når de prøvde seg frem og lett var det ikke å oversette hva de sa!
I går tok jeg med kameraet på jobb. Jentene var rask med å spørre om de kunne ta bilder for meg, og det fikk de. Lit komisk er det for jeg har nå alle bildene mine fra hele oppholdet mitt inn på kameraet. Og etter noen bilder er tatt skal de se på bildene. Men de stopper gjerne ikke etter de har sett bildene de kun selv har tatt, de ser på ALLE(nærmer seg 600 snart). Så jeg har lært:tar jeg med bildene på jobb lønner det seg å ikke ha noe privat på kameraet!

No comments: